Hyper Poland pozyskuje 500 000 euro na rozwój kolei magnetycznej

Hyper Poland, innowacyjny polski startup transportowy pozyskał środki finansowe wysokości 451 000 EUR i zebrał ponad pół miliona euro dzięki udanej kampanii na Seedrs. Fundusze pomogą firmie rozszerzyć badania nad technologią pasywnej lewitacji magnetycznej, dostosowując ją do istniejącej infrastruktury kolejowej i budując tor testowy na pełną skalę.

Kolej magnetyczna dużych prędkości

Hyper Poland firma założona w 2015 roku, pracuje nad rozwiązaniami inspirowanymi hiper-pętlami jako innowacja dla branży kolejowej. Ich pomysłem jest wprowadzenie komercyjnej kolejki magnetycznej o prędkości do 300 km / h, opartej na lewitacji magnetycznej, silniku liniowym i autonomicznych systemach sterowania. Ta imponująca technologia może zostać przekształcona w system próżniowy hyperrail osiągający prędkość maksymalną 600 km / h. Do tej pory zespół zebrał do tej pory około 4 milionów euro i był finalistą prestiżowej nagrody StartUp Europe Awards 2017.

Technologia firmy Hyper Poland. Zasady działania.

Pracownicy firmy podzielili proces na trzy etapy. Pierwszy, zwany „Magrail”, będzie składał się z projektów pilotażowych wprowadzających pasywną lewitację magnetyczną w ciągu najbliższych 3 lat. W tym pilotażowym etapie pojazdy magnetyczne osiągną prędkość 415 km / h na istniejącej, zmodernizowanej infrastrukturze, nie eliminując regularnych połączeń kolejowych.

Drugim krokiem jest hyperrail, który będzie wymagał budowy tuneli próżniowych nad infrastrukturą magrail. Pojazdy osiągałyby wtedy prędkość do 1000 km / h.

kolejnym trzecim krokiem jest „hyperloop”, będący najbardziej innowacyjną, szybką, energooszczędną, a zatem najbardziej ekologiczną formą transportu. Dzięki Hyperloop kapsuły magnetyczne będą przyspieszać do 1200 km / h na całkowicie nowej infrastrukturze.

„Dzięki takiemu podejściu najbardziej innowacyjna forma transportu nie będzie wymagała dużych inwestycji w zupełnie nową infrastrukturę”, wyjaśnia prezes Hyper Poland, Przemysław Pączek

Innowacyjna kolej Hyperloop

Dzięki pozyskaniu nowych funduszy startup będzie mógł przyspieszyć ten 3-etapowy proces i szybciej dostarczyć nowe rozwiązania transportowe obywatelom Europy.

Warto zauważyć, że hyperloop i inne rozwiązania magnetyczne nie są już wielką nowością. Unia Europejska uznała je za warte wsparcia jako nowy kierunek rozwoju transportu. Mając to na uwadze, państwa członkowskie utworzyły Wspólny Komitet Techniczny – JTC 20. Jego celem jest stworzenie jednolitego systemu ultraszybkiego transportu na całym kontynencie.

„Powołanie komitetu wyraźnie pokazuje, że państwa członkowskie UE uznają magrail i hyperloop za przyszły środek transportu. Wspólne standardy pomogą je zastosować i osiągnąć pełną kompatybilność systemu na całym kontynencie. Zwiększają również wiarygodność tych rozwiązań w oczach przyszłych użytkowników i inwestorów. Widzimy już rosnące zainteresowanie gigantów kolejowych i lotniczych z całego świata. Dzięki JTC 20 mamy okazję zbudować pierwszy w pełni jednorodny system transportu w Europie ” informuje Michał Litwin, dyrektor ds. Strategii w Hyper Poland

Zdjęcie producenta