Suwnica pomostowa z liną syntetyczną

Suwnica pomostowa z liną syntetyczną

Żuraw serii S, oferujący udźwig do 6,3 tony, wykorzystuje linę syntetyczną i uchylny bęben wciągnika do napędzania wydajności suwnicy poza granice prądu. Skrót „S” oznacza linę syntetyczną, która w wyniku wyczerpujących testów okazała się być mocniejsza od stali, znacznie czystsza od stali i znacznie bezpieczniejsza w obsłudze.

Opis

W serii testów lina syntetyczna Konecranes zakwestionowała podobnie ocenianą linę stalową pod względem wytrzymałości i trwałości. W każdym przypadku lina syntetyczna sprawdziła się lepiej niż stal. Po zanurzeniu na pięć godzin w kwasie solnym, drut stalowy był wyraźnie skorodowany. W trakcie testów wytrzymałościowych lina stalowa narażona na działanie kwasów pękała znacznie wcześniej niż jej wytrzymałość znamionowa, podczas gdy lina syntetyczna narażona na działanie kwasów zachowywała się jak nowa, przewyższając pięciokrotnie współczynnik bezpieczeństwa. W odróżnieniu od tradycyjnego wciągnika linowego, konstrukcja cofania serii S z pochylonym bębnem zapobiega krzyżowaniu się lin, a kąty nachylenia floty pozostają proste aż do bębna, zapobiegając skręcaniu się bloku, jak to się czasami dzieje wciągniku linowym.

Surowica pomostowa

Seria S posiada również konstrukcję bloku hakowego, który zawiera bardziej wytrzymałe elementy kompozytowe, których trwałość szacuje się na 45% większą niż stali. A ponieważ lina jest wykonana z materiału syntetycznego, bęben nie wymaga już smarowania, co zmniejsza koszty konserwacji ponoszone przez klienta. Kolejną innowacją jest dźwigar główny, który jest wyposażony w pierwsze w historii połączenie ślizgowe, które pozwala na automatyczną regulację wózka końcowego na torze jezdnym, zmniejszając zużycie koła i pasa startowego. Jest on również łatwo regulowany w przypadku niewspółosiowości przęseł lub pasów startowych poza tolerancją. Trzy standardowe funkcje bezpieczeństwa to Snag Prevention, Hook Centering i Follow Me, które pomagają przyspieszyć operacje, chroniąc jednocześnie pracowników i infrastrukturę. Zmienna regulacja prędkości dla wszystkich ruchów jest również standardem w urządzeniach Konecranes serii S. Posiada bezstopniowe sterowanie inwerterowe zarówno do podnoszenia, jak i przemieszczania, a także adaptacyjny zakres prędkości (ASR), który dostosowuje maksymalną prędkość podnoszenia do masy ładunku, zapewniając bezpieczniejszą i bardziej wydajną pracę. Mówiąc prościej, ASR ułatwia szybsze cykle pracy z lżejszymi ładunkami.

 

 

 

Zdjęcie producenta.

<< wróć do listy